Skip to main content

Vi lar legen være lege

– Vi tar oss av legekontorets drift og administrasjon!

Vi er en totalleverandør av tjenester innen drift og administrasjon av legekontorer slik at legen får bedre tid og økt tilgjengelighet til sine pasienter.

Lang erfaring
Høy kompetanse

Alle tjenester innen drift og administrasjon

Konkurransedyktige priser

Av leger for leger

Administrative oppgaver krever betydelig mengde tid og ressurser, og som lege er det lett å føle seg overveldet av alt ikke-pasientrettet arbeid som følger med å drifte et legekontor. Det er vist at over 30 prosent av fastlegens arbeidsdag går til administrative oppgaver – en tid som burde vært dedikert til det som virkelig betyr noe: å ta vare på pasientene sine. Ved å redusere administrasjonstiden får legen mer tid til hver enkelt pasient eller mulighet til å hjelpe flere pasienter hver dag. Vi gjør legehverdagen enklere og setter fokus på effektiv og god pasientbehandling!

WRK Medic har spisskompetanse innen drift og administrasjon av private og offentlige legekontorer og klinikker. Vi hjelper både kommuner og næringsdrivende leger med å ivareta alle de administrative oppgavene i driften av et legekontor – slik at legen kan ha fokus på å sikre høy kvalitet på pasientbehandling.

Vi lar legen være lege og tar oss av all drift og administrasjon ved ditt legekontor!

Ved å overlate driften til oss vil legen kunne

  • Få mer tid til hver enkelt pasient og
  • Øke tilgjengeligheten for pasienten
  • Øke pasienttilfredshet
  • Frigjøre tid til kurs og faglig påfyll
  • Sikre optimal økonomisk drift
  • Få vikar ved eget eller personalets fravær

La oss redusere arbeidsbelastningen så legen kan dedikere all sin tid og oppmerksomhet til pasientene – uten å bekymre seg for administrative oppgaver

Hva kan vi hjelpe deg med?

Vi tilbyr en omfattende løsning som lar legene fokusere på pasientene og det medisinsk-faglige arbeidet. Dette kan innebære, men er ikke begrenset til:

  • Økonomi: Fakturering, lønnsutbetalinger og regnskap – sammen med autorisert regnskapsfører og revisor sikrer vi god økonomistyring av legekontoret
  • Personalansvar: Vi håndterer personalutfordringer, fravær, rekruttering av kvalifisert helsepersonell, inkludert opplæring og support. Ved å unngå eventuelle konflikter innad i personalet kan du opprettholde et stabilt og effektivt arbeidsmiljø.
  • IKT-Systemer: Vi sikrer drift, vedlikehold og support av elektroniske pasientjournaler (EPJ) og andre digitale helseverktøy for pasientoppfølging.
  • Innkjøp og vedlikehold av medisinsk utstyr: Vi kan være legekontorets kontaktpunkt med leverandører og sikrer at legekontoret får gode rabattavtaler.
  • Kvalitetssikring og HMS: Vi utarbeider prosedyrer og iverksetter tiltak for å forbedre pasient- og personalsikkerheten – og sikre at praksisen driftes i henhold til gjeldende lover og forskrifter.
  • Facility management-tjenester som renhold, vaktmestertjenester, avfallshåndtering og sikkerhetstjenester, og vi bistår med å forhandle avtaler som eksempelvis strømavtaler, telefontjenester og forsikringer.
  • Styrebistand: Vi tilbyr rådgivning og kan delta på styremøter for å forbedre kontoret driftseffektivitet og sikre en bærekraftig fremtid.
  • Juridisk bistand: Vi samarbeider med advokater og formidler juridisk bistand ved spørsmål rundt arbeidsliv, arbeidskonflikter og pasientklager. Ved behov bistå vår spesialist i allmennmedisin advokaten, noe som reduserer advokatens tidsbruk og utgifter – og sikrer best mulig utfall.
  • Vikarordning: Ved fravær hos legesekretær, kollegaen eller egen sykdom kan være behjelpelig med å skaffe kvalifisert vikar både for kortere og lengre perioder.

Vi er en totalleverandør av tjenester innen drift og administrasjon av legekontorer slik at legen får bedre tid og økt tilgjengelighet til sine pasienter.

Vi forstår de unike utfordringene fastleger står overfor!

Cecilie Nilsen, er spesialist i allmennmedisin og har 22 års erfaring med drift av fastlegepraksis og privat legesenter. Hun har jobbet 13 år som fastlege, 4 år som legevaktslege inkludert administrativt arbeid som avdelingsoverlege og har de siste 6 årene driftet det private legesenteret Drop-in Legene Tønsberg.

Cecilie vet at effektiv håndtering av administrative oppgaver og ansvarsområder frigjør tid og er helt essensielt for å sikre høy kvalitet på helsetjenestene! Med hennes erfaring og kompetanse sørger vi for at din virksomhet driftes i henhold til gjeldende regler og forskrifter – og hvor kvaliteten på pasientbehandlingen står i sentrum.

Inngående kjennskap til legens arbeidshverdag.

Nadia Amiri har 8 års arbeidserfaring som helsesekretær og kontorleder på fastlegekontor. Nadia har i tillegg studert økonomi og administrasjon og har en master i HR og personalledelse. Hennes lange erfaringer med pasienter i hektiske fastlegepraksiser gir henne en unik innsikt i både pasientenes og legenes behov. Hun har fokus på å både forbedre pasientomsorgen og forenkle legenes arbeidshverdag.

Nadias økonomi- og ledelseutdanning gjør henne spesielt kvalifisert til å hjelpe legekontorene med å håndtere kontorets ressurser effektivt, enten det gjelder tidsstyring, personale eller medisinske utstyr, og sikrer at kontoret drives kostnadseffektivt uten å gå på akkord med kvaliteten på pasientbehandlingen.

Vi har kompetansen og ressursene du trenger for en enklere arbeidshverdag!
Kontakt oss i dag for en uforpliktende samtale.

Kontakt oss